Създаване на прецизни линии в 3ds Max с miauu’s Polyline

Детайли за скрипта

Име:miauu's Polyline

Версия:1.7

Уеб:miauumaxscript.blogspot.bg

Още инфо:PDF с инструкции

Съвместим с 3ds Max:2010, 2011, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017

Този полезен скрипт ви позволява да създавате линии в 3ds Max по начин подобен на този в AutoCAD. Можете да въведете стойности за координатите по X и Y като преди тях поставите @ или #. Например, ако напишете @50,0 ще създадете хоризонтална линия с дължина 50 см. Също така можете да насочите курсора на мишката в определена посока и след това да въведете стойност за дължина или ъгъл. По този начин ще създадете линия (сегмент) в тази посока, също както в AutoCAD.

Особености

Скриптът има четири основни метода за създаване на линии:

  • Ortho – за прави хоризонтални и вертикални линии
  • Polar – при този метод можете да чертаете линии под определен ъгъл. Градусите на ъгъла и дължината на линията са визуализирани чрез прекъсната линия.
  • Freehand – както подсказва и името, можете да създавате линии без никакви ограничения
  • Arc – метод за чертане на криви

Има и два вида координати за точки:

  • Absolute coordinates – за създаване на точки с координати по X и Y свързани с абсолютната нула.
  • Relative coordinates – за създаване на точки с координати по X и Y свързани с последно направената точка.

Клавишни команди

Всички опции на скрипта могат да бъдат включени или изключени чрез натискане на съответните бутони по интерфейса. Но те също така могат да бъдат променяни и чрез клавишни комбинации. Ето няколко примера за такива команди:

  • Shift или буквата O активира Ortho mode.
  • Ctrl или P (латинско П) активира Polar mode.
  • Ctrl+Shift – включва измерването на ъглите спрямо последната създадена линия.
  • Задържането на Ctrl активира Arc mode.
  • Задържането на Shift ще обърне кривата огледално.
  • Ако искате да работите с Absolute coordinates напишете # преди цифрите на координатите в командния ред.
  • Ако искате да работите с Relative coordinates напишете @ преди цифрите на координатите в командния ред.
  • За да създадете линия в 3ds Max с дължина 60 см под ъгъл от 45 градуса, просто напишете @60<45.
  • Ако включите dynamic input, кутийте показващи стойностите за градуси и дължина ще са постоянно видими. Можете да използвате Tab button, за да превключвате между тях.

Ако работите в сантиметри и искате да направите линия с дължина 10 метра, просто напишете 10m. Тази функция работи и с инчове. Ако не въведете мерна единица тогава линията или сегментът ще бъдат създадени в мерните единици, в които е настроен да работи 3ds Max.

Известни проблеми и изисквания

Когато създавате крива, стойностите на размерите може да не се показват на правилното място. След създаването на още няколко точки проблемът изчезва.

Обикновено, когато излезете от режим за създаване на криви се включва режимът, който сте използвали преди това. Понякога това не е възможно и в такъв случай ще се включи Polar mode.

Когато местите курсора си от един изглед в друг се наблюдава известно забавяне при показване на стойностите на точката. След като създадете нова точка в активния изглед, проблема се оправя.

Мерните единици трябва да са еднакви заDisplay Units Scale и System Units Scale. Ако това не е така скриптът miauu’s Polyline няма да работи както трябва.

Оставете коментар

avatar
wpDiscuz
Top