Обзалагам се, че всеки от вас е виждал и ползвал мебели с тапицерия тип капитонаж (от френското Capitonnage). И няма как да е иначе, тъй като тя е силно разпространена в мебелното производство от много години и все още се използва в съвременните интериори. Ако не се сещате какво е капитонаж, това е просто защото не сте знаели, че този вид тапицерия се нарича по този начин.
Ако обаче ви се е налагало да моделирате ръчно такива интериорни елементи, тогава знаете че това не е никак лесна или бърза задача.
За щастие Иван Дружинин от Fountain Tools е направил интересен и полезен скрипт за улеснено моделиране на капитонаж в 3ds Max. Скръптът се нарича diaRhombus и може да бъде свален безплатно от сайта на Fountain Tools.
Както можете да видите от видеото, със скрипта се работи много лесно и бързо. Чрез него вие моделирате груб модел на тапицерията, след което прилагате модификатора Turbo Smooth, който оформя детайлно елемента. diaRhombus не е подходящ за моделиране на по-сложни обекти като дивани, фотьойли и др., но е идеален за прави, цилиндрични и огънати стени и елементи.
Параметри на скрипта
https://vimeo.com/83493148
Група Rhomb Sizes
- Width – ширина на един ромб
- Length – дължина на един ромб
- W count – количество ромбове по ширина
- L count – количество ромбове по дължина
- W plane – обща ширина на всички ромбове
- L plane – обща дължина на всички ромбове
- Lock Width/Length – фиксира ширината и дължината – можете да променяте габаритните размери на група ромбове
- Lock W/L plane – фиксирана ширина и дължина на всички ромбове – позволява ви да променяте ширината и дължината на всеки отделен ромб
Група Rhomb Details
- Check Corner – алгоритъм за създаване на ромбове без фаски
- Check Chamfer – алгоритъм за създаване на ромбове с фаски
- Chamfer – големина на фаската
- Depth – височина на ромба
- Scale – мащаб на горната част на ромба
- Extrude – височина на основата на ромба
- auto edges – подобрява изглаждането на ръбовете при използване на модификаторите TurboSmooth и MeshSmooth
- treshold – стойност на ъгъла за автоматично обединяване
Група Rhomb Donations
- Loop W, Loop L – позволява генерирането на повтарящи се елементи
- C1, C2, C3, C4, S1, S2, S3, S4, R1, R2 – премахва ненужните ромбове в дадена посока, за да стане елементът повтаряем
- Buttons – поставя бутони между ромбовете
- Scale (buttons) – мащаб на бутоните
- Depth.% – добавя случайни стойности за височината за всеки ромб
- Scale.% – добавя случайни стойности за големината за всеки ромб
- Seed – добавя различен номер материал при използване на Multi/Sub-Object material
Надявам се този скрипт да ви е полезен и да ви спести време и усилия при моделирането на мебели и мебелни елементи с капитонаж в 3ds Max. Изображението към тази публикация е направено чрез diaRhombus, така че можете да видите крайния резултат от използването му.
Оставете коментар