Colin Senner, който разработи невероятно полезния скрипт Relink Bitmaps, е решил да ни зарадва с нов ефикасен инструмент.
Преди няколко дни той пусна новият си скрипт за 3ds Max – Teague Scene Checker. Това, което Teague Scene Checker прави е да преглежда настройките и елементите в сцените ви и да ви уведомява ако някои от тях могат да доведат до грешки при рендер или до значително забавяне на времето за рендер.
Със скрипта се работи изключително лесно. Просто натискате един бутон и се появява прозорец, в който е изведена информация относно оптимизацията. Тя е разделена в три основни групи:
Info
в тази категория са неща, за които просто е добре да знаете, че са включени и се използват в сцената.
- Имате V-Ray fur object в сцената
- V-Ray материали с отменато “Use Interpolation” (може да доведе до проблеми при анимации)
- Irradiance Map/Light Cache не са настроени
- “Use Light Cache for glossy rays” е изключено
- Dynamic memory limit е с много ниска стойност
- VRayDisplacementMod е приложен към обект в сцената
- VRayCarPaintMtl се използва във файла
- VRayFastSSS/2 материали се използват в сцената
Warn
- Предупреждава ако Linear Workflow е включено, но не сте настроили гамата на 2.2 и не сте отметнали “Don’t affect colors”
- Detail Enhancement в настройките на Irradiance Map е включен
- V-Ray материали със стойности на subdivisions повече от 32
- V-Ray светлини с много високи настройки за качество, subdivisions повече от 24
- Architectural material е открит в сцената
- Autodesk_Generic material е открит в сцената
Critical
Тук се показват най-проблемните настройки, които могат да доведат до грешки, забивания и дълго време за рендер.
- Открити стандартни светлини без отметнати “VRayShadow” или “VRayShadowMap” в настройките
- V-Ray материал с изключен “Use Irradiance Map” в настройките
- Открита Raytrace карта
- Mental Ray светлини
Оставете коментар