Детайли за скрипта
Име:QuadrifyAll+
Версия:1.2
Автор:Branko Živković
Уеб:scriptspot.com
Съвместим с 3ds Max:2010, +
Случвало ли ви се е да вкарате обект в 3ds Max и да видите че той не изглежда никак добре? Всички полигони са изградени от триъгълници, а не от подредена и правилна геометрия.
Това се получава, когато искаме да използваме обекти, които са превърнати във формати като .3ds, .odj, .dxf. 3ds Max може да разпознае тези формати и вие успешно да ги вмъкне във вашите сцени.
В тази статия бих желал да ви представя няколко начина за изчистване на геометрия и за справяне с този проблем.
Ръчна обработка
Преди известно време попаднах на тези два видео урока, от които можем да научим някои интересни трикове за това как да изчистим геометрията на обектите ръчно. Първият от тях е дело на екипа на Viz People, а втория на германското студио за визуализации – Xoio. Viz People предлагат използването на командите MeshBomb и Auto Edge за Editable Mesh …
… докато Xoio залагат повече на ремоделиране на вече внесените обекти, за да се получи обект с чиста геометрия.
QuadrifyAll+
За щастие Branko Živković се е вдъхновил от видеото на Viz People и е създал скрипта QuadrifyAll+, който автоматично се опитва да изчисти геометрията на обектите от триъгълните полигони. Разбира се този скрипт не може да прави чудеса, но в повечето случаи резултати са много добри и само с едно натискане на бутона можете да получите значително подобрение. От изображенията по-долу може да прецените какви резултати да очаквате. Първото е направено от Branko, а второто е от тестовете, които направих докато пробвах скрипта.
Скриптът работи с Poly и Mesh обекти и запазва UVs, face IDs, object material и object IDs на оригинала. Тестван е на 3ds Max 2012 x64 и 2013 x64, но в Script Spot някои потребители казват, че работи и на Max 9. QuadrifyAll+ е безплатен и можете да го свалите и използвате когато пожелаете.
Оставете коментар