6 скрипта за намиране и организиране на липсващи текстури в 3ds Max

Няма начин да не ви се е случвало да имате проблеми с липсващи текстури при работата си с 3ds Max. В някои случаи това се получава неволно, друг път става при пренареждане на файловете за по-добрата им организация. Има вероятност това да се случи и ако получите файл, който не е бил архивиран правилно. Каквато и да е причината, винаги е неприятно когато видим предупреждението Missing External Files, при отваряне на някой файл. На мен също ми се случва понякога и за да си спестя време в търсенето им, използвам няколко скрипта, които бих желал да споделя с вас.

Lost Textures

6 скрипта за намиране и организиране на липсващи текстури в 3ds Max

Това е най-елементарният от всички скриптове. Това, което прави е да изтрие всички липсващи текстури от материалите ви. Определено не е най-доброто решение, но може да бъде полезен в някои случаи. Просто го стартирайте чрез MAXScript > Run Script… и изберете Yes за премахване на текстурите.

  • Автор: Oscar Romero
  • Официален сайт: www.scriptspot.com
  • Съвместим с версия на 3ds Max: 2012

Change Paths

6 скрипта за намиране и организиране на липсващи текстури в 3ds Max

Change Paths прави точно това, което означава името му – променя директорията в която се намират картите за проекта. Той разпознава изображения, Mental Ray и V-Ray прокси обекти, IES файлове и други. Като недостатък може да се отбележи, че в новата директория предварително трябва да са копирани всички текстури, които са използвани в сцената. Ако това е направено останалата част се извършва от скрипта и той променя пътя до тях във всички материали в Material Editor.

File Renamer

Интересно предложение от австралийският артист Travis Williams, с което можете да сменяте текстури чрез просто въвеждане на имената на старата и новата карта. Може да се окаже полезно в някои случаи.

  • Автор: Travis Williams
  • Официален сайт: all3dmax.com
  • Съвместим с версия на 3ds Max: 2010, 2012

Bitmap Collector

6 скрипта за намиране и организиране на липсващи текстури в 3ds Max

Bitmap Collector е подобен на Change Paths, с тази разлика че при него операциите са по-автоматизирани, работи по-лесно и не трябва да копирате текстурите предварително. Скриптът открива всички карти, които сте използвали във файла, копира ги в нова папка и променя връзките в Material Editor към новото местоположение. По време на копирането можете да промените имената на текстурите като добавите някой от следните елементи:

$projectName – може да зададете име на проекта, различно от името на файла
$fileName – добавя името на файла към името на текстурата
$bitmapName – запазва оригиналното име на текстурата
$randomName – превръща имената на текстурите в произволни комбинации от числа и букви
$counter – добавя последователни номера към имената на файловете

Този скрипт е малко капризен и за да работи нормално не трябва да има объркани връзки към самите карти. Например ако вашите текстури са се намирали в папка D:\My Projects\Project 1\Textures и след време сте преместили папката в D:\My Projects\My Old Projects\Project 1\Textures, Bitmap Collector ще ви дава само грешки. За щастие този проблем може лесно да се оправи ако го използвате в комбинация с някой от инструментите по-долу.

След инсталиране, скриптът може да бъде открит в Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > duber`s tools > duber Bitmap Collector.
  • Автор: Duber Studio
  • Официален сайт: www.duber.cz
  • Съвместим с версия на 3ds Max: 2011 или по-нова

Relink Missing Files

6 скрипта за намиране и организиране на липсващи текстури в 3ds Max

С Relink Missing Files можете да оправите бъркотиите с липсващите текстури. Скриптът търси файловете в поддиректории, така че е нужно да му покажете само основната папка, в която те се намират. Има и интересна функция за разпознаване на дублиращи се файлове, която ви позволява да изберете точно от коя директория искате да ги използвате. Според автора, той разпознава всички видове файлове – изображения, прокси обекти и т.н.

След инсталиране, скриптът може да бъде открит в Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > sinok.gr > relinkMissingFiles.
  • Автор: Nick Moutafis
  • Официален сайт: www.sinok.gr

Relink Bitmaps

И накрая, шампиона на всички подобни скриптове. Relink Bitmaps е мощен инструмент, с който бързо може да поправите обърканите връзки към изображения, Mental Ray прокси, V-Ray прокси, VRayHDRI и IES файлове. Можете да добавяте често употребявани директории, да търсите в поддиректории, да търсите определена текстура или файл и други. Той наподобява Relink Missing Files, но работи по-добре, поне според мен. Напълно безплатен е, но ако мислите че си заслужава и ви върши работа, можете да направите скромно дарение от $10 за неговия автор.

След инсталиране, скриптът може да бъде открит в Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > ColinScripts > Relink Bitmaps.
  • Автор: Colin Senner
  • Официален сайт: www.colinsenner.com
  • Съвместим с версия на 3ds Max: Max 9 – 2012

Оставете коментар

avatar
wpDiscuz
Top